Bloggportalen Statistik

torsdag 7 augusti 2014

Gröna smoothies recept

Idag testade jag att göra gröna smoothies för första gången! Nu när jag har slutat amma så får jag bara använda 26 points per dag (tidigare 40 då jag ammade) och sen har jag ju 49 extra veckopoints att ta av. 

Men 26 points är verkligen inte mycket så jag har letat efter points-snåla matalternativ! Och nu har jag läst om gröna smoothies som är väldigt kalorisnåla, otroligt nyttiga och bra för magen. Och den jag gjorde idag blev dessutom riktigt god! Jag resonerade som så att om det skulle vara gott så skulle det bara vara en bonus! Drickas skulle den i vilket fall :)

Här är receptet för 1,5 liter grön smoothie. Jag tappade upp på små petflaskor att ha under dagen. 1,5 liter motsvarar 5 points p.g.a. att jag har avokado i, skippar man avokadon så innehåller smoothien 0 points!

Ingredienser:
1-2 äpplen
1 banan
1 cm ingefära
1 avokado
150 gram spenatblad
saft från 1 citron
5 dl vatten

Skär ner allt till små bitar och häll över vattnet, kör i mixer tills det blir en krämig konsistens. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar